Nya tag

I lördags började jag ta min nya medicin som ska hjälpa mig att stabilisera mina svängningar. Man misstänker nämligen bipolär sjukdom typ 2. Jag får rätt ofta djupa dalar och en del höga höjder och nu ska medicinen hjälpa till att minska på det. En biverkning jag har märkt direkt är att jag blir fruktansvärt trött. Jag vill sova hela tiden, visst gillar jag att sova men jag behöver få andra saker gjorda också.
Jag har mått rätt dåligt den sista tiden vilket i sin tur har lett till att jag har tappat motivationen till det mesta. Träningen har fått lida och det leder i sin tur till att kroppen blir lidande. Medicinen jag äter nu kan dessutom göra så att ämnesomsättningen blir långsammare eftersom att den kan påverka sköldkörteln, det kan leda till att man går upp i vikt. Dock har jag redan lagt på mig en del kilon och har inte alls lust att lägga på mig några till, därför måste jag ta tag i min träning och motion. Ni som läst min blogg ett tag kanske kommer ihåg att jag hade som målsättning att vara ute minst en timme per dag och röra mig? Det hjälpte mycket för både vikt och mående och nu ska jag införa den regeln igen. Så här ser min plan ut:
  • Minst en promenad per dag
  • Kosthållningen ska ändras, mindre kolhydrater och mer fett och protein
  • 2-3 konditions pass på gymmet/veckan
  • Göra en bra sak för MIG själv i veckan
Jag tänker börja med det så länge, vill inte lägga upp för många mål för då är det lätt att allt faller. Det har blivit en hel del godis och godsaker på slutet och jag måste sluta med det. Inte nog med att det verkligen inte gör underverk för figuren men det inte bra för hjärtat och kärlen. En dag i veckan räcker gott och väl, och då ska jag inte trycka som en tok utan välja något gott som jag vill unna mig.
Ikväll ska jag njuta av att se Gossip Girl för mig själv, sen ska jag röja undan lite här hemma. Imorgon blir det skola, körning och städning för på tisdag kommer Oskars mamma hit och ska bo här i två dagar :-)
Ha det gott så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0